صندلی اداری استاندارد

صندلی اداری استاندارد


خیلی از ما تا به حال چندین بار تجربه درد ناگهانی در شانه، دست، گردن یا تاری دید بعد از چند ساعت کار با رایانه و نشستن پشت میز را داشته‌ایم اما از آنجایی که کارهای‌مان زیاد است و وقتی برای مرخصی نمی‌ماند این دردها را متحمل می‌شویم.
یک صندلی اداری راحت طوری طراحی شده است که در هنگام استفاده از آن باید ران ها تقریبا افقی و ساق پاها عمودی و بدن در وضعیت قائم قرار گیرد. از این رو ارتفاع صندلی می بایست کمی کوتاهتر از ارتفاع رکبی (ارتفاع زانو) باشد.
صندلی های دفتری ترجیحا باید دارای ارتفاع قابل تنظیم، قابل قفل شدن باشند. زمانی که از صندلی های با قابل تنظیم ارتفاع استفاده می شود بدین ترتیب اپراتورهای کوچک اندام و اپراتورهای درشت اندام قادرند سطح میز کار را متناسب با اندازه های فیزیکی بدن خود تنظیم کنند. صندلی های ارگونومیکی تهیه شده که ارتفاع سطح نشیمن گاه آن قابل تنظیم است چنین کارایی دارند.
بهترین صندلی برای کار با رایانه
صندلی‌های کاری باید باتوجه به شغل مورد نظر ویژگی‌های به خصوصی داشته باشند. برای مثال فردی که با رایانه کار می‌کند و بعضی مواقع به پشتی صندلی تکیه می‌دهد باید از صندلی‌هایی استفاده کند که پشتی آنها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد. اگر صندلی پشت‌سری (Headrest) نداشته باشد معمولا بهترین زاویه نشستن حدود 110 درجه است. این زاویه کمترین بار را به کمر وارد می‌کند و برای کار با رایانه و نشستن سر کلاس درس مفید است. اگر هم صندلی پشت سری داشته باشد این زاویه می‌تواند بیشتر شود اما با نبود پشت سری، شخص مجبور می‌شود برای نگاه کردن به هدف مقابلش برای مثال مانیتور یا تخته، گردن را خم کند و در نتیجه فشار به گردن زیاد می‌شود.
منبع: بهپو

منبع: لوازم اداری ایران

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *