صندلی اداری طبی

صندلی اداری طبی


آدمی سال‌ها تجربه کرد تا بفهمد چه چیزی برای نشستن مناسب‌تر است. پس از آن هم سال‌ها آزمایش کرد تا بداند که درست نشستن چگونه است. صندلی یکی از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردها و نکات ایمنی و حفاظتی رعایت شود.
صندلی اداری از عناصر مهم و اصلی در چیدمان فضاهای اداری می باشد. مهم ترین نکاتی که در انتخاب صندلی اداری موثر هستند رعایت ارگونومی در ساخت صندلی، تنوع و زیبایی ظاهری محصول است. جستجو و گشت و گذار در بین صندلی هایی مدرن، زیبا، ارگونومیک و فنی ، دسته بندی های متنوع و کامل از جمله صندلی کارمندی ، صندلی کارشناسی ، صندلی مدیریتی ، صندلی کانتر … در کنار طیف وسیعی از برندهای داخلی و خارجی می تواند به انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب با فضای اداری مورد نظرتان بی انجامد.
یک صندلی اداری مناسب باید به گونه‌ای باشد که چهار ناحیه ستون فقرات(گردن، پشت، کمر و دنبالچه) را پوشش دهد.
انسان به طور متوسط هنگام نشستن در طول یک ساعت، 53 بار بالاتنه خود را حرکت می‌دهد که نزدیک به 28 درصد این حرکات شامل تکیه دادن و چرخیدن می‌شود.
اغلب صندلی‌های اداری به واسطه بی‌حرکت بودن تکیه‌گاه و نشیمن‌گاه به شخص اجازه نمی‌دهند که به راحتی بالاتنه خود را در وضعیتی که تمایل دارد حرکت دهد. برای حل این مشکل کاربر از پشتی صندلی فاصله می‌گیرد که در نتیجه حمایت پشتی صندلی را از دست می‌دهد.
از طرفی بیشتر صندلی‌های کاری، تمام مناطق چهارگانه ستون فقرات را به طور یکسان پوشش نمی‌دهند.
تغییر وضعیت بدن در حالت نشسته توسط مفاصل لگن و ران، زانو و مچ پا صورت می‌گیرد.
یک صندلی کاری ایده‌آل می‌بایست امکان حرکت مناسب این مفاصل را فراهم کند.

به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *